Milkshake med banan og jordbær

Denne smoothie milkshake med jordbær og banan er super lækker og nem at lave. Milkshakes og smoothies kan være en god måde at få vitaminer og mineraler på. Det kan også nogle gange være nemmere og hurtigere at drikke sin daglige frugt end at spise det.

Man skal dog være opmærksom på at der er tale om flydende kalorier, som ikke mætter på samme måde som fast føde. Ønsker man at spare på kalorierne i sin hverdag skal man derfor være opmærksom på dette.

Opskriften kan i stedet for at laves med havredrik, laves med easis vaniljeis. Det giver en ekstra cremet konsistens som minder endnu mere om en milkshake som vi ellers kender den. Super lækkert!

Banan jordbær milkshake

Tilb. tid 5 min

Ret: Drikke Antal: 2 Små glas/ 1 stort glas

Ingredienser

  • 150 g banan (evt. frosne)
  • 100 g frosne jordbær
  • 1 dl havremælk
  • easis perfekt sød (et par dråber)

Sådan gør du

  • Blend alle ingredienser sammen og nyd kold.

Serveringsforslag

Serveres i et fint glas enten to små eller et større og nyde kold med sugerør.  

Næringsindhold 2 almindelige glas: 442 kJ / 105 kcal pr. glas. Protein 1,4g, kulhydrat 21,3g, kostfibre 2,3g, fedt 1g.

1 stort glas: 884 kJ/ 210 kcal pr. glas. Protein 2,8g, kulhydrat 42,6g, kostfibre 4,6g, fedt 2g.

Læs også: Vegansk smoothiebowl

Læs også

DIYs til påskebordet

Højtiderne er en fantastisk mulighed for samle familie og venner og få plejet forholdet til dem, vi ikke

DIY: Opsats til krydderurter

Kender du det… Det er lækkert vejt, fuglene kvidrer og I skal grille med svigerfamilien til aften. Men

Vil han bare have sex?

Sådan aflæser du om han kun er ude efter sex…. Du har mødt denne her super spændende, lækre