Milkshake med banan og jordbær

Denne smoothie milkshake med jordbær og banan er super lækker og nem at lave. Milkshakes og smoothies kan være en god måde at få vitaminer og mineraler på. Det kan også nogle gange være nemmere og hurtigere at drikke sin daglige frugt end at spise det.

Man skal dog være opmærksom på at der er tale om flydende kalorier, som ikke mætter på samme måde som fast føde. Ønsker man at spare på kalorierne i sin hverdag skal man derfor være opmærksom på dette.

Opskriften kan i stedet for at laves med havredrik, laves med easis vaniljeis. Det giver en ekstra cremet konsistens som minder endnu mere om en milkshake som vi ellers kender den. Super lækkert!

Banan jordbær milkshake

Tilb. tid 5 min

Ret: Drikke Antal: 2 Små glas/ 1 stort glas

Ingredienser

  • 150 g banan (evt. frosne)
  • 100 g frosne jordbær
  • 1 dl havremælk
  • easis perfekt sød (et par dråber)

Sådan gør du

  • Blend alle ingredienser sammen og nyd kold.

Serveringsforslag

Serveres i et fint glas enten to små eller et større og nyde kold med sugerør.  

Næringsindhold 2 almindelige glas: 442 kJ / 105 kcal pr. glas. Protein 1,4g, kulhydrat 21,3g, kostfibre 2,3g, fedt 1g.

1 stort glas: 884 kJ/ 210 kcal pr. glas. Protein 2,8g, kulhydrat 42,6g, kostfibre 4,6g, fedt 2g.

Læs også: Vegansk smoothiebowl

Læs også

DIY: Kreativ med stearinlys

Stearinlys kan bare noget med hyggen, især her i den kolde årstid. Og når de så samtidigt giver

Syrlige citronbomber med lakrids

Denne opskrift indbyder til glaze-træning, hvor du kan folde din indre konditor ud. Kagen består af 3 dele:

Bonussen i, at være bonusmor

Det er ingen hemmelighed, at det er en hård opgave at komme ind i et forhold, hvor der